I dag har rigtig mange virksomheder et åbent kontormiljø. Har din virksomhed et åbent kontor, er det alfa og omega, at du sørger for at skabe de mest optimale rammer for dine medarbejdere.

Dette er vigtigt, så der er et godt arbejdsmiljø, da et åbent kontor hurtigt kan blive distraherende og forstyrrende. Er du usikker på, hvordan du skaber et godt arbejdsmiljø på et åbent kontor, finder du flere tips her.

Sådan kan du optimere kontormiljøet

Når du skal indrette et åbent kontor, bør du tænke over både lydisolering, belysning og ventilation. Derudover kan du overveje, om du bør investere i møbler og skærme, der kan flyttes rundt. Det kan eksempelvis være gulv og bordskærme

Med disse skærme kan du inddele rummet med hjælp fra skillevægge, hvilket kan være til stor gavn for dine medarbejdere. Bordskærme er ligeledes et plus, hvis skrivebordene står meget tæt på hinanden. Bord- og gulvskærme vil give privatliv til dine medarbejdere, mens skærmene samtidigt kan være med til at skabe en bedre akustik i rummet.

Spørg dine medarbejdere til råds

Udover at du kan gøre ovenstående for at optimere kontormiljøet, kan det ydermere være en god idé at spørge dine medarbejdere til råds. Har de nogle tanker i forhold til indretningen af kontoret, og er der noget, som de vil foretrække? Det kan sagtens være, at dine medarbejdere har flere gode idéer, da de ved, hvad der vil hjælpe dem med at arbejde så effektivt som muligt.