Når du er kommet hertil, er det nok fordi, at du ønsker at blive bedre til at meditere – og det er helt forståeligt! Meditation er nemlig en fantastisk praksis, når man får styr på sig selv og sine behov. Online meditation på dansk er i den sammenhæng en mulighed for dig, der ønsker at få integreret mere meditation ind i din hverdag.

Undgå forstyrrelser

Når man mediterer, så handler det om at finde ro i sig selv og sine omgivelser. Hvis du bliver forstyrret, vil det påvirke dit fokus og derved din meditation. Derfor er det en god idé at slukke mobilen, når du mediterer. Selvom det er svært at få fuldstændig ro nu til dags, kan du i hvert fald forsøge at skabe de bedste forudsætninger for dig selv.

Læg en plan på forhånd

Før du starter din meditation, kan det være en god idé at planlægge, hvor lang tid du ønsker at meditere. Du kan enten sætte en alarm på din telefon eller sætte et musikstykke på, der varer den tid, du ønsker at meditere.

Åbne eller lukkede øjne

Meditation kan foregå med både åbne og lukkede øjne. Det er en god idé at beslutte dig før tid, så du ikke bruger energi undervejs, fordi du ubevidst skifter frem og tilbage mellem åbent og lukket.

Siddende eller liggende

Du skal også beslutte dig for, om du ønsker at sidde ned eller ligge ned, før du begynder. Det bliver anbefalet at sidde ned, fordi der er en større risiko for, at du falder i søvn, når du ligger ned.

Der findes intet rigtigt og forkert

Det er vigtigt at huske på, at meditation er personligt. Derfor handler det om at finde ud af, hvad du får mest ud af, når du mediterer. Du mediterer trods alt for din egen skyld – og ikke for andres.