En graviditet efterfulgt af en fødsel er en hård omgang. Det er både hårdt ved krop og sind at vokse et lille nyt menneske, for derefter at presse det ud af din krop. Der kan være mange komplikationer efter en fødsel og ikke mindst i månederne mens du er på barsel, da der naturligvis er stor fokus på det lille bitte menneske som er dybt afhængig af dig som forælder. Netop dette er blot én af de gode grunde til at du efter en fødsel, bør tænke på dig selv og din egen krop. Der er hjælp at hente i form af forskellige former for træning.

Svært at komme igang og finde motivationen med en nyfødt

Hvis du synes det kan være svært at se hvor du skal starte henne i forhold til træning og sundhed efter fødslen, er der hjælp af hente og du kan Få den bedste efterfødselstræning hos Nordic Hiit. Der kan være mange individuelle årsager til at det kan være svært at komme igang med at træne kroppen igen. Uanset om det er på grund af hormoner, mangel på søvn, eller dét at man skal finde sig til rette med ny titel, mangler mange nybagte mødre selvtilliden til at træne efter fødsel. Det er vigtigt at fokusere på at finde en måde der fungerer for dig og din hverdag. Uanset hvad, er det vigtigt at du kontakter din læge eller jordemoder inden du går igang med træningen.

Fordele ved efterfødselstræning

Der er flere fordele ved at dyrke efterfødselstræning. Det vil give dig mere energi i din hverdag, og du vil føle dig gladere og måske endda få et større overskud. Derudover er der dårlige ammestillinger og løft af baby, som kan give gener og smerter fremadrettet. Med træning efter fødslen kan du forebygge smerter i skuldre, ryg og nakke.