Træning er en stor del af de fleste menneskers liv i dag. Heldigvis – for det har enormt mange fordele for helbredet, når man træner. Bagsiden af medaljen er de udfordringer, der ofte følger træningen. Det vil denne guide gøre op med – og samtidig lede dig gennem typiske udfordringer og løsninger på samme.

Overbelastet hud

En af de typiske problemstillinger, der er forbundet med træning, er en overbelastning af huden. Det kan ske på flere måder. Når man træner, sveder og bevæger man sig meget mere end normalt – og for nogle mennesker kan det føre til udslæt, rødme eller endda sår i udsatte områder som eksempelvis mellem lårene, under armene eller omkring bh´en. Men med take care spray kan du komme dette problem til livs – denne spray virker som et beskyttende lag på huden, og fremskynder samtidigt helingsprocessen.

Et andet problem er uren hud i ansigtet. Når man sveder meget, åbner porerne sig i ansigtet. Det er egentligt positivt, for det betyder, at urenheder og andet skidt bliver renset ud gennem dem. Men hvis du ikke vasker dit ansigt efter træning, ryger urenhederne tilbage – og flere til. Derfor er det vigtigt altid at vaske sit ansigt, når man har svedt.

Ubekvemt træningstøj

Mange af os opdager ikke den store indvirkning, vores træningstøj har for vores oplevelse. Hvis du træner i tøj, der passer, ser pænt ud og føles behageligt, så bliver træningen automatisk meget bedre. Træner du derimod i småt tøj, bliver træningen let uudholdelig – sørg derfor altid for, at dit træningstøj er tilpasset netop dig.

Forkerte sko

I langt det fleste træningsformer har skoene en funktion for sig selv. Det er nemlig dem, der bærer dig gennem træningen. Især løbetræning er hårdt for fødderne, og du risikerer skader, hvis du ikke bruger sko, der er tilpasset dig og dine behov.